QURANDA
NİSBİLİK

Müasir elmin bu tapıntılarının bizə
göstərdiyi nəticə, zamanın
materialistlərin
sandığı
kimi mütləq
bir həqiqət deyil, nisbi bir
hiss
oluşudur.
İşin maraqlı yanı isə,
20-ci
əsrə tale elmin fərqində olmadığı
bu gerçəyin,
bundan 14 əsr əvvəl endirilmiş olan Quranda bildirilməsidir.
Quran ayələrində,
zamanın
nisbi bir anlayış olduğunu göstərən
şərhlər
vardır.
Müasir elm tərəfindən
təsdiqlənən, zamanın
psixoloji bir qəbul
olduğu,
yaşanan hadisəyə,
məkana və şərtlərə görə fərqli qəbul edilə bildiyi gerçəyini bir çox
Quran ayəsində görmək mümkündür.
Məsələn
bir insanın
bütün həyatı,
Quranda bildirildiyinə
görə çox qısa
bir müddətdir:

O gün ki, Allah sizi çağıracaqdır. Siz də Ona şükr edərək
dərhal çağırışına cavab verəcəksiniz və sizə elə gələcəkdir ki, çox az
qaldınız!
(İsra Surəsi
/ 52)

... gündüz bir saat belə (dünyada) olmamışlar kimi, bir
yerə toplayacağı qiyamət günü onlar bir-birilərini tanıyacaqlar…
(Yunus Surəsi
/ 45)

Bəzi
ayələrdə, insanların
zaman hisslərinin
fərqli olduğuna,
insanın həqiqətdə
çox qısa
olan bir müddəti
çox uzunmuş kimi qəbul edə bildiyinə işarə edilir.
İnsanların axirətdəki
sorğuları
əsnasında
keçən
aşağıdakı danışmalar bunun bir nümunəsidir:

Belə buyuracaqdır: "Yer üzündə neçə il qaldınız?"
Onlar:"Bir gün, yaxud bir gündən də az!" deyə cavab verəcəklər. Allah
buyuracaq: "Əgər bilirsinizsə, siz çox az qaldınız!"
(Mu'minun Surəsi
/ 112, 114)

Başqa
bəzi
ayələrdə də, zamanın
fərqli
mühitlərdə fərqli bir axış
sürətiylə
axdığı bildirilər:

...
Rəbbinin qatında
bir gün, sizin saydıqlarınızın min ili kimidir.
(Həcc
Surəsi / 47)
Mələklər
və Ruh (Cəbrayıl),
onun dərgahına (dünya ili ilə müqayisədə) müddəti
əlli min il olan bir gündə
qalxarlar.
(Məaric
Surəsi / 4)

O, göydən
yerə tale olan bütün işləri idarə edir. Sonra həmin işlər sizin
saydığınızın (dünya ilinin) min ilinə bərabər olan
bir gündə
Ona
yüksələr.
(Səcdə
Surəsi / 5)

Bu ayələr,
zamanın
nisbiliyinin çox açıq bir ifadəsidir.
Elm tərəfindən
20-ci
əsrdə
əldə edilən bu nəticənin
bundan 1400 il əvvəl Quranda bildirilmiş olması isə, əlbəttə, Quranın
zamanı və
məkanı
tamamilə
bürüyüb
əhatə edən Allahın
endirdiyinin bir dəlilidir.
Quranın daha bir çox ayəsində
istifadə edilən üslub açıqca
zamanın bir hiss
olduğunu
ortaya qoymaqdadır. Xüsusilə
də hekayələrdə bu izahatı
görmək
mümkündür.
Məsələn,
Allah Quranda bəhs edilən mömin bir birlik olan Əshabi-Kəhfi üç əsri
aşan bir müddət dərin bir yuxu halında
tutmuşdur. Daha sonra oyandırdığında isə
bu kəslər zaman olaraq çox az bir müddət qaldıqlarını
düşünmüşlər,
nə tale yatdıqlarını
təxmin
edə bilməmişlər:

Biz onları mağarada illərlə yuxuya verdik. Sonra iki
tayfadan hansının onların qaldıqları müddəti daha düzgün
hesabladıqlarını bilmək üçün onları oyatdıq.
(Kəhf
Surəsi / 11,12)

Beləcə də onları bir-birindən hal-əhval tutsunlar deyə
oyatdıq. Onların biri dedi: "nə tale qaldınız?" Onlar: "Bir gün ya da
bir gündən də az!" deyə cavab verdilər...
(Kəhf
Surəsi / 19)

Aşağıdakı ayədə
izah edilən vəziyyət də zamanın
əslində psixoloji bir
hissiyyat
olduğunun
əhəmiyyətli bir dəlilidir.

Yaxud damları çökmüş divarları uçulmuş bir kəndin
yanından keçən şəxsin əhvəlatını eşitmədinmi? O şəxs: "Əcəba, Allah bu
kəndi ölümündən sonra necə dirildəcək?" demişdi. Belə olduqda Allah onu
yüz il ölü halında saxladı, sonra dirildərək ondan: "Nə tale yatmısan?"
deyə soruşdu. O da bir gün ya da bir gündən daha az" deyə cavab verdi.
Allah ona: "Bəlkə yüz il yatmısan, yediyin yeməyə, içdiyin suya bax,
hələ də xarab olmayıb. Bir də uzunqulağına bax! Səni insanlar üçün bir
ibrət dərsi olmaqdan ötrü belə etdik. İndi uzunqulağının sümüklərinə bax,
gör necə onları bir-biri ilə birləşdirir, sonra da necə onların üzərini
ətlə örtürük?" deyə buyurdu. O şəxsə bunlar aydın olduqda: "Artıq bildim
ki, Allah hər şeyə qadirdir!" dedi.
(Bəqərə
Surəsi /
259)

Görüldüyü kimi bu ayə
zamanı
yaradan Allahın zamandan münəzzəh
olduğunu
açıqca vurğulamaqdadır. İnsan isə
Allahın
özü üçün təqdir
etdiyi zamana
bağlıdır. Ayədə
görüldüyü kimi insan nə tale yuxuda qaldığını
belə
bilməkdən acizdir.
Belə
bir vəziyyətdə (materialistlərin əyri məntiqində olduğu
kimi) zamanın mütləq
olduğunu
iddia etmək,
son dərəcə ağıldan
kənar olacaq.

ANA SƏHİFƏ
|